1. Mai på Grendern med Marianne Marthinsen

Nesodden Arbeiderparti feirer tradisjonen tro 1. mai med frokost på Grendern. Hva passer vel bedre til frokost, i disse tider med avsløringer om skatteunndragelser og Panama Papers, enn tale for dagen ved Marianne Marthinsen. Marianne er Finanspolitisk talsperson for Arbeiderpartiet.

Årets hovedparole er "Arbeid til alle".

Norge trenger en regjering som setter arbeid til alle som sin viktigste sak. Det er det vi skal arbeide for hver dag og hver time frem til september 2017.

Det har vi ikke med dagens regjering. For mens regjeringen nå bruker ca, 50 milloner hver dag på skattekutt til de med mest blir det samtidig 50 personer arbeidsledige om dagen.

Regjeringens tro på at skattekutt til de rikeste skulle skape jobber har ikke slått til. Nå trenger vi en regjering som gjør det vi vet virker. Arberiderpartiet har gjort denne jobben før. I 2017 blir vi nødt til å gjøre den jobben igjen. 1. mai markerer vi at vi står samlet om å jobbe for en ny retnig for landet.

Feiringen på grendern innholder selvfølgelig alt vi er vant til. Det blir loddsalg med flotte premier. Kulturinnslag med Mari Giske. Hovedttale for dagen. I år blir den ved Marianne Marthinsen. Det vil også bli andre kortere appeller.

Arangementet begynner klokken 10:00.

Vi ser frem til en flott frokost der hele familien er velkommen!