Mange nye med nye oppgaver i kommunetyret!

Kommunestyret 22. Oktober ga oss svaret på hvem som skal sitte i hvilke utvalg. Arbeiderpartiet har mange som er nye i kommunestyret, og de fleste har fått nye oppgaver. Bortsett fra Nina som vi er glade ble gjenvalgt som Ordfører!

Arbeiderpartiet er representert med to medlemmer i hvert av hovedutvalgene til kommunestyret. Vårt mål er å bruke den muligheten det gir til å gjennomføre den politikken vi gikk til valg på, og den samarbeidsavtalen vi har med Høyre og MdG. Vi gleder oss masse til de neste fire årene. ikke vær redd for å ta kontakt med noen av våre politikere dersom du har innspill eller det er noe du tror de kan bidra med.

Plan- og teknikkutvalget har 9 medlemmer.

Her er det Johannes Dalen Giske AP som leder arbeidet for Arbeiderpartiet. Han har med seg Hanna Krange som medlem i utvalget. Fra de andre partiene er det:

Erik Adland H (leder)Karianne Lampe Oppegård HØyvind Solum MDG (nestleder) Kaisa Ramona Hautla MDGGaute Voigt-Hanssen VClaudia Behrens SVAnne Elisabeth Østreng, Frp

Skole- og oppvekstutvalget har 7 medlemmer.

Her er Truls Wickholm leder av utvalget og dermed også ansvarlig for Arbeiderpartiets fraksjon i utvalget. Cathrine Kjenner Forsland er også medlem, og jobber sammen med Truls i utvalget. Fra de andre partiene er det:

Thor Ivar Amundsen H (nestleder)Torbjørn Sætre HKatti Krøvel-Velle MDGTorill Hellstrøm SVTommy Tollefsen KRF

Helse og omsorgsutvalget har syv medlemmer.

Her er det Tone Frønes som er leder for Arbeiderpartiet, og nestleder i selve utvalget. Tone jobber sammen med Abobakar Mostafa som også er medlem i utvalget. Fra de andre partiene er det:

Beate Fahre H (leder)Henriette Larsen HOle Solheim MDGOdd Edvardsen RPål Erik Plaum KrF

Kultur- og Miljøutvalget har syv medlemmer.

Liv Jessen leder Arbeiderpartiets jobbing i Kultur- og Miljøutvalget. Hun er nestleder i selve utvalget og har med seg Kim Tomas Klevengen som det andre medlemmet fra AP. Fra de andre partiene er det:

Maria F. Warsinska-Varsi MDG (leder)Tor Lindberg HVidar Sæbjørnsen MDGIda Holm SVJohannes Marseth FrP

Alle Arbeiderpartiets politikkere er på Facebook så det er mulig å ta kontakt der, eller via av epost som vil bli lagt ut på Nesodden kommunes hjemmesider.